مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 02:002020-09-07بين الملل

پاک آیین: مذاکرات طالبان و دولت افغانستان گامی مثبت برای استقرار صلح عادلانه است


رییس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه مذاکرات طالبان و دولت این کشور را گام مثبت برای استقرار صلح عادلانه عنوان کرد و گفت: حضور خارجی ها، - رییس سابق ستاد امور افغانستان وزارت خارجه مذاکرات طالبان و دولت این کشور را گام مثبت برای استقرار صلح عادلانه عنوان کرد و گفت: حضور خارجی ها، ناتو، آمریکا و عوامل آمریکا مانند داعش در افغانستان از علل ناامنی در این کشور است.

محسن پاک آیین در گفت وگو با ایسنا درباره سفر هیاتی از طالبان به دوحه برای انجام مذاکرات با نمایندگانی از دولت افغانستان اظهار کرد : این که طالبان و دولت قرار شده با یکدیگر مذاکره کنند گام مثبت برای حرکت در این مسیر است تا صلح عادلانه و دائمی در افغانستان برقرار شود.

وی تصریح کرد: علی الظاهر بعد از این که دولت افغانستان چند روز قبل حدود 150 زندانی خطرناک طالبان را آزاد کرد به نظر می رسد فضا برای این قبیل مذاکرات بهتر شده باشد، قطر هم که میزبانی را بر عهده دارد لذا آمادگی صلح با طالبان از سوی دولت افغانستان نهایی شده و این طور که گفته می شود تمام ترتیبات لازم برای انجام مذاکره داده شده است.

این کارشناس مسائل افغانستان همچنین با اشاره به سفر زلمای خلیل زاد - نماینده آمریکا در امور افغانستان - به قطر بیان کرد: معمولا وقتی آمریکایی ها دخالت کنند در میان مردم افغانست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاک آیین: مذاکرات طالبان و دولت افغانستان گامی مثبت برای استقرار صلح عادلانه است

پاک آیین: مذاکرات طالبان و دولت افغانستان گامی مثبت برای استقرار صلح عادلانه است