مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-08اقتصادي

توافق روسیه و سوریه برای اجرای 40 طرح اقتصادی جدید


معاون نخست وزیر روسیه از توافق کشورش با دمشق برای اجرای 40 طرح جدید اقتصادی در زمینه سرمایه گذاری در بخش انرژی و ایجاد و توسعه تعدادی نیروگاه برق آبی و استخراج نفت از دریا در سوریه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه روز سه شنبه به نقل از یوری بوریسوف افزود: مسکو در ماه جولای گذشته پروژه‌های اقتصادی جدیدی را به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور به دمشق ارائه داد.

وی دیدار هیات روسی با حسین عرنوس نخست وزیر جدید سوریه را سازنده و مفید ارزیابی کرد و افزود: سوریه و روسیه در زمینه‌های مختلف روابط خوبی دارند و برای تقویت آن‌ تلاش می‌کنند.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با اشاره به اینکه قراردادی با یک شرکت روسی جهت اکتشاف و استخراج نفت و گاز در سواحل سوریه امضا شده است، ابراز امیدواری کرد که در سفر بعدی خود به دمشق که در دسامبر سال آینده انجام خواهد شد، توافق نامه تجارت با دولت سوریه به امضا برسد.

این مقام روسی با اشاره به اینکه بیشتر مناطق غنی از نفت و گاز خارج از کنترل دولت سوریه است، گفت: نفت منبع مهم درآمد این کشور است اما خارج بودن مناطق نفت خیز سوریه از کنترل دولت، مانع تجارت نفتی این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق روسیه و سوریه برای اجرای 40 طرح اقتصادی جدید

توافق روسیه و سوریه برای اجرای 40 طرح اقتصادی جدید