مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 09:552020-09-08پزشكي

حفظ سلامت فضانوردان با کمک نانوذرات سرامیک


پژوهشگران ایتالیایی در بررسی جدیدی نشان داده اند که نانوذرات سرامیکی می توانند عملکرد ویتامین ها را در بدن فضانوردان داشته باشند و از آنها محافظت کنند.

- پژوهشگران ایتالیایی در بررسی جدیدی نشان داده اند که نانوذرات سرامیکی می توانند عملکرد ویتامین ها را در بدن فضانوردان داشته باشند و از آنها محافظت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانومگزین، شاید جمله ویتامین ات را بخور ، در آینده جای خود را به جمله نانوذرات سرامیکی ات را قورت بده بدهد.

با پرداختن پژوهش های فضایی به نانوذراتی که از سلول ها در برابر دلایل متداول آسیب محافظت می کنند، این امکان افزایش می یابد.

هنگامی که سلول، تعادل طبیعی الکترون ها را در مولکول های سازنده از دست می دهد، استرس اکسیداتیو (Oxidative stress) در بدن رخ می دهد.

این یک اتفاق متداول و بخشی از متابولیسم بدن است اما نقش مهمی را نیز در روند پیری و بروز مشکلاتی مانند نارسایی قلبی، آتروفی عضلانی و پارکینسون بر عهده دارد.

بهترین راه برای حفظ تعادل بدن و پیشگیری از استرس اکسیداتیو، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین کافی است اما نانوذرات نیز نتایج امیدوارکننده ای در حفظ تعادل سلول ها داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ سلامت فضانوردان با کمک نانوذرات سرامیک

حفظ سلامت فضانوردان با کمک نانوذرات سرامیک