مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-09پزشكي

آلودگی هوا به کمک کرونا می آید


رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: مقالات علمی معتبر دنیا نشان می‌دهند آلودگی هوا سبب آسان‌تر شدن انتقال ویروس کرونا و افزایش موارد بیماری و مرگ و میر ناشی از آن می‌شود.

دکتر سید محمد جزایری روز چهارشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا افزود: هنوز علل اصلی این ارتباط کاملا مشخص نشده ولی یکی از دلایل مهم، احتمالا کاهش پاسخ سیستم ایمنی افراد در نتیجه تماس مزمن با آلاینده های هوا است.

در غیاب واکسن و داروی مناسب، تنها راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی گفت: در کشور ما به دلایل مختلف، میزان آلاینده های هوا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران بالا است و معمولا از اواخر پاییز شاهد پدیده وارونگی دما هستیم که این موضوع احتمال شیوع بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.

رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران تاکید کرد: در صورتی که برنامه های منظم برای رفع معضل آلودگی هوا اندیشیده نشود، به احتمال فراوان شاهد افزایش چشمگیر موارد کووید - 19 خواهیم بود.

وی به تاثیر آلودگی هوا در افزایش بیماری کرونا در برخی از کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: مطالعات نسبتا فراوانی در کشورهای هند، آمریکا، ایتالیا، پرو، انگلیس و آلمان انجام شده است که نشان می دهد در مجموع تماس های کوتاه مدت و بلندمدت با منابع اصلی آلودگی هوا سبب افزایش بروز بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا به کمک کرونا می آید

آلودگی هوا به کمک کرونا می آید