مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 08:252020-09-09ورزشي

جمعی از مردم شاهرود خواستار تعطیلی معدن بوکسیت شدند


جمعی از مردم، گروه های مردمی و غیر دولتی، هیئات ورزشی، دوست داران محیط زیست، خانواده معزز شهدا، روحانیان و دیگر اقشار مردم در نامه ای به رهبری، - خواستار تعطیلی کامل معدن بوکسیت شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جمعی از مردم شهرستان شاهرود و شهرهای بسطام، مجن، رویان و کلاته خیج با امضای نامه ای محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار رسیدگی مبرم به شرایط تخریب های محیط زیستی و منابع آبی در قله شاهوار شاهرود و توقف معدن کاوی غیر اصولی در بلندترین قله البرز شرقی شدند.

معدن بوکسیت تاش از سال 89 با اخذ پروانه از صنعت و معدن و بدون استعلام از محیط زیست اقدام به تخریب و پاک تراشی قله شاهوار، این کانون آب ساز و حیات بخش کرده و طبق گزارش های واصله از سوی منابع طبیعی اقدام به قطع هزاران اصله بوته و درخت ممنوع القطع اورس با ساخت جاده و همچنین پاک تراشی و تصرف عدوانی کوه شاهوار، کرده است.

در این نامه آمده است: در سال 89 پروانه اکتشاف معدن بوکسیت تاش برای بهره برداری از کارخانه آلومینای جاجرم بدون اخذ مجوزهای محیط زیستی صادر و طی سالیان گذشته تا کنون مکرر از سوی مدیران محیط زیست عدم وجاهت قانونی و فعالیت بهره برداری از معدن مذکور و مخالفت با فعالیت غیرقانونی شرکت آلومینا در باب حمل بوکسیت به جاجرم به سازمان صمت اعلام می گردد که پیوست این نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعی از مردم شاهرود خواستار تعطیلی معدن بوکسیت شدند

جمعی از مردم شاهرود خواستار تعطیلی معدن بوکسیت شدند