مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 08:552020-09-10اقتصادي

همه چیز در مورد درخت مقدس جنوبی ها/ اسامی مختلف سوغات شیرین بوشهری


میوه درخت نخل از زمان جوانه زدن تا تبدیل شدن به خرما اسامی مختلفی دارد که بیانگر مدت زمان سپری شدن میوه از کال تا رسیده آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، این روزها فصل برداست خرما در مناطق جنوبی کشور است، خرما که یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی به ویژه در استان های جنوبی است با اشتغال زایی و ارزآوری بالا در سبد صادرات غیرنفتی کشور جایگاه با ارزشی دارد.

خرمای استان بوشهر از بیش از چهار میلیون اصله نخل تولید می شود که  از لحاظ کیفیت در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان بسیاری دارد و سالانه به کشورهای مختلف صادر می شود که روند آن با ارتقاء وضعیت فرآوری آنها رو به افزایش است.

تولید محصولات جانبی خرما از جمله شیره، شهد، عسل ، قند مایع ، سرکه، عصاره نوشابه، حلوا، شکلات صبحانه و لواشک خرما ظرفیت مهم و بازار پسندی را در بازارهای مختلف داخلی و خارجی فراهم کرده است.

حامد آبزن، کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر در گفت و گو با خبرنگار فارس در مورد برداشت این محصول به عنوان یکی از سوغاتی های اصلی بوشهر گفت: معمولاً برداشت خرما در استان بوشهر از مردادماه شروع می شود و تا آخر شهریور ادامه دارد.

وی افزود: برخی از این خرماها خارک نام دارند، میوه های زرد و قرمزی که هنوز رطب نشده اند اما شیرین هستند و خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز در مورد درخت مقدس جنوبی ها/ اسامی مختلف سوغات شیرین بوشهری

همه چیز در مورد درخت مقدس جنوبی ها/ اسامی مختلف سوغات شیرین بوشهری