مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 08:152020-09-11سياسي

بروز شکاف در اردوگاه مخالفان نیکلاس مادورو


یک رسانه غربی از بروز شکاف در جبهه مخالفان رییس جمهور ونزوئلا به دلیل اختلاف نظر آنها درباره انتخابات ماه سپتامبر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، خوان گوایدو رییس مجلس ملی ونزوئلا، که از اوایل سال 2019 رهبری مخالفان نیکلاس مادورو، رییس جمهور این کشور، را در دست داشته توسط برخی از شخصیت های مهم اردوگاه مخالفان که می گویند استراتژی او شکست خورده است به چالش کشیده شده است.

گوایدو تلاش زیادی برای حفظ وحدت جنبش اعتراضی ونزوئلا کرده است، اما ماندگاری مادورو در قدرت با وجود وضعیت اقتصادی، همه گیری کووید-19 و تحریم های آمریکا به افزایش ناامیدی بین پیروان این جنبش منجر شده است و در هفته های اخیر انتقادات علنی انریکه کاپریلس فرماندار سابق میراندا، و ماریا کورینا ماچادو فعال معروف مخالف مادورو، به جایگاه او ضربه زده است.

یادآور می شود گوایدو هیچ قدرت اجرایی یا نظامی موثری در داخل ونزوئلا ندارد، اما ایالات متحده و بیش از 50 کشور دیگر او را رییس جمهور موقت این کشور می دانند.

گوایدو اخیرا اعلام کرد که احزاب حامی او انتخابات مجلس را که قرار است روز 6 دسامبر برگزار شود تحریم خواهند کرد، موضعی که باعث طرح این انتقادات شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز شکاف در اردوگاه مخالفان نیکلاس مادورو

بروز شکاف در اردوگاه مخالفان نیکلاس مادورو