مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-12اقتصادي

غیرقانونی بودن خرید و فروش آنلاین طلا/مجرمان سایبری در کمین هستند


ارسال بدلیجات به جای طلا واقعی، نمونه ای از کلاهبرداری های مجرمان سایبری در فضای مجازی است.

- به گزارشکرونا پرونده های مختلفی در حوزه خریدهای آنلاین از جمله خرید و فروش طلا و سکه تشکیل شده که نشان گر فرصت طلبی مجرمان سایبری و کم توجهی کاربران به توصیه ها و هشدارهای پلیس فتا در زمینه خریدهای اینترنتی است.

رییس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: نوسانات اخیر بازار طلا، کاهش مراجعات حضوری مردم و تعطیلی بازار باعث شد تا مجرمین سایبری با اعلام قیمت های خارج از عرف بازار و غیرواقعی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، کاربران اینترنتی را به روش های مختلف ازجمله ارسال بدلیجات به جای طلای واقعی، دریافت بیعانه و عدم پاسخگویی و … فریب داده و از آنان کلاهبرداری کنند.

قهرمان طالع یادآور شد: خریدوفروش طلا و مسکوکات در فضای مجازی طبق مصوبه هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه، تخلف صنفی محسوب شده و هرگونه مسئولیت ضرر و زیان در این خرید و فروش های آنلاین به عهده خریدار است.

وی تأکید کرد: هم وطنان گرامی برای هرگونه خرید آنلاین به ویژه کالاهای قیمتی کاملاً هوشیارانه عمل کرده و به هیچ وجه قبل از رؤیت کالا پولی را به فروشنده انتقال نداده و در قرار ملاقات حضوری برای بازدید از کالا نیز تمام جوانب امنیتی را در نظر گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیرقانونی بودن خرید و فروش آنلاین طلا/مجرمان سایبری در کمین هستند

غیرقانونی بودن خرید و فروش آنلاین طلا/مجرمان سایبری در کمین هستند