مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 09:202020-09-12سياسي

ایجاد کمربندی برای مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در بیرجند


شهردار بیرجند از اجرای طرح کمربند سبز در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این طرح به منظور کاهش حاشیه نشینی، زمین خواری و چالشهای شهری پیشنهاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد علی جاوید ظهر شنبه در جلسه پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد جدید (حاشیه نشینی) اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش معضل حاشیه نشینی، بدون تردید ایجاد کمربند سبز بهترین راهکار و طرح اثرگذار در جلوگیری از این معضل است.

وی افزود: طرح پیشنهادی اجرای کمربند فضای سبز توسط شهرداری بیرجند تهیه شده است و هدف از اجرای این طرح فیلترینگ شهر کویری بیرجند و جلوگیری از جرم در حاشیه نشینی در حریم شهر است.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای کمربند سبز در بسیاری از کلانشهرها اضافه کرد: با توجه به آیین نامه اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهرها، شهرداریها می توانند با همکاری دستگاههای مرتبط به منظور کاهش آلودگی هوا و اثرات ناشی از پدیده گرد و غبار اقدامات لازم برای توسعه فضای سبز و احداث کمربند فضای سبز شهری را انجام دهند.

جاوید یادآور شد: با توجه به نقشه شهر بیرجند در برخی از نقاط حاشیه شهر، امکان گسترش حاشیه نشینی وجود دارد لذا هنوز وضعیت سکونتگاههای آن حاد نشده و با توجه به اینکه در سالهای گذشته روستاهای زیادی به شهر الحاق شده ممکن است در آینده به چالش شهری تبدیل شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد کمربندی برای مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در بیرجند

ایجاد کمربندی برای مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری در بیرجند