مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 05:152020-09-13دانش

مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دکتری چگونه خواهد بود؟


رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن تشریح جزییات مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه آزمون دکتری 99 گفت: بر اساس آخرین تصمیم گیری انجام شده این مصاحبه به صورت مجازی خواهد بود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص جزییات مصاحبه علمی پذیرفته شدگان اولیه دکتری سال 99 اظهار کرد: بر اساس سیستم پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، 50 درصد نمره طبق آزمون و 50 درصد نیز بر اساس مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی ارزیابی می شود که البته 20 درصد از 50 درصد بررسی سوابق علمی آموزشی به مصاحبه داوطلبان اختصاص دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دو پیشنهاد در خصوص داوطلبان دکتری 99 مطرح شد یکی از پیشنهادات که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شد؛ این بود که سهم 20 درصدی مصاحبه در پذیرش داوطلبان دکتری را به 50 درصد آزمون کتبی اضافه کنیم.

پیشنهاد دوم هم که از سوی وزارت علوم عنوان شد این بود که 20 درصد مصاحبه را به سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلب اختصاص دهیم.

اما چون نحوه ارزیابی فوق یک قانون بود و شورای سنجش و پذیرش نمی توانست فراتر از قانون عمل کند در نتیجه پیشنهادی به صورت مکتوب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرد که در نهایت این پیشنهادها مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا قرار نگرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دکتری چگونه خواهد بود؟

مصاحبه علمی پذیرفته شدگان دکتری چگونه خواهد بود؟