مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-13بين الملل

«هلسینکی» معروف به شهر رنگارنگ


کشور فنلاند در چند سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان و پایتخت آن به عنوان شادترین شهر و پایتخت جهان معرفی شده است، در رتبه بندی سال 2020 نیز این کشور توانسته برای سومین سال عنوان شادترین کشور را کسب کند.

- ایسنا/خراسان رضوی کشور فنلاند در چند سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان و پایتخت آن به عنوان شادترین شهر و پایتخت جهان معرفی شده است، در رتبه بندی سال 2020 نیز این کشور توانسته برای سومین سال عنوان شادترین کشور را کسب کند.

در این بخش قصد داریم به معرفی شهر هلسینکی ، شادترین شهر و پایتخت جهان که شمالی ترین پایتخت جهان نیز به حساب می آید، بپردازیم.

هلسینکی علاوه بر پایتخت فنلاند، بزرگ ترین شهر آن نیز هست که در شبه جزیره گرانیتی در سواحل شمالی خلیج فنلاند، رو به دریای بالتیک واقع شده است.

این شهر در سال 1550 توسط پادشاه سوئد تاسیس شد و پس از انقلاب روسیه فنلاند به کشوری مستقل تبدیل شد.

هلسینکی مانند پایتخت دیگر کشورهای اسکاندیناوی پر از مجموعه ای گسترده از جزیره های کوچک در ساختار شهر است و همین امر باعث شده این شهر مناظر خیره کننده ای برای بازدید داشته باشد.

معماری بناها و ساخت وسازها در این شهر جدید و خلاقانه هستند اما در کنار حس مدرن بودن، بازدیدکنندگان می توانند شاهد تاثیر سبک معماری روسی در بناهای این شهر باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هلسینکی» معروف به شهر رنگارنگ

«هلسینکی» معروف به شهر رنگارنگ