مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 09:502020-09-13اقتصادي

ریل گذاری راه آهن ایران روی موتورهای دوگانه سوز ملی


معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن ایران از تفاهم نامه همکاری وقرارداد برای استفاده نسل جدید موتورهای ملی دوگانه سوز به منظور استفاده درصنعت ریلی کشور خبر داد.

- سعید رسولی درحاشیه آزمایش نهایی تولید موتورهای دوگانه سوزملی در شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با قراردادی که شرکت راه آهن درشهرستان آمل بسته ومبادله شد، شرکت راه آهن برای عدم واردات موتورهای دوگانه سوز به عنوان یک مشتری ثابت و پروپاقرص تولیدات داخلی خواهد بود.

وی افزود: پیش از این نیز موتور ملی لوکوموتیوهای صنعت ریلی کشور به تعداد محدودی در آمل نوسازی شده بود.

رونق تولید در صنعت ریلی کشور مدیرعامل شرکت راه آهن ایران همچنین به گام های مهم این شرکت برای خودکفایی در صنعت ریلی به عنوان رویکرد مهم سال جهش تولید بیان کرد و گفت: در سال های گذشته ایران درصنعت ریلی در حدزه ناوگان لوکوموتیو، واگن های باری و مسافری، زیرساخت ها وتجهیزات به عنوان یک مصرف کننده صرف بود.

رسولی، با اشاره به اینکه هم اکنون بخش زیادی از این قطعات وتجهیزات اکنون در کشور تولید می شود، ادامه داد: البته برخی از شرکت های تعمیر و نگهدارنده حوزه صنعت ریلی اطلاعی از تولید قطعات جدید در کشور نداشتند و به همین دلیل وارد کننده قطعات ریلی از خارج کشور بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریل گذاری راه آهن ایران روی موتورهای دوگانه سوز ملی

ریل گذاری راه آهن ایران روی موتورهای دوگانه سوز ملی