مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 12:502020-09-13اقتصادي

جمعیت روستاهای اصفهان 12 درصد افزایش می یابد


مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: بر اساس برنامه چشم انداز و با توجه به توسعه زیرساخت ها، جمعیت روستاهای این استان 12 درصد نسبت به سرشماری سال 95 افزایش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، علی رحمانی اظهار داشت: با توجه به توسعه عمرانی، اشتغال زایی، تسهیلات و حمایت های دولت در هفت سال گذشته، افزایش 12 درصد جمعیت روستایی استان که در گذشته به دلیل تبدیل روستا به شهر و بی توجهی به این بخش ها کاهش یافته، جبران می شود.

جمعیت اکنون روستاهای استان 610 هزار نفر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، اظهارداشت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای دولت است که افزایش ضریب امنیت اجتماعی و کاهش حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: نباید افزایش شهرنشینی عادی و ساده شود زیرا حرکت مردم روستاها به شهر باعث بروز مشکلات زیادی از جمله تغییر فرهنگ و ماهیت های زندگی بر پایه معیارهای ایرانی و اسلامی خواهد شد و  با افزایش شهرنشینی آسیب های زیادی مثل کاهش امنیت اجتماعی و افزایش ناهنجاری ها به کشور وارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمعیت روستاهای اصفهان 12 درصد افزایش می یابد

جمعیت روستاهای اصفهان 12 درصد افزایش می یابد