مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-14فرهنگي

«هشت نوشت» ضعف فیلم نامه های دفاع مقدس را جبران می کند


عضو هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت گفت: آثار ضعیف در سینما ناشی از نبود فیلم نامه های ارزشمند است که این جشنواره می تواند خلاء فیلم نامه های دفاع مقدس را جبران کند.

- فاطمه علیمرادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با تاکید براینکه فیلم نامه پایه و اساس یک فیلم خوب را تشکیل می دهد، اظهار کرد: ضعف فیلم نامه ها موجب شده است تولید آثار سینمایی اعم از کوتاه و بلند از ارزش ها و فرهنگ ایرانی فاصله گرفته و به سمت ابتزال برود.

وی سینمای جنگ را یکی از ژانرهای سینمای دنیا ذکر کرد و گفت: در تمام دنیا سینمای جنگ جایگاه خاص خود را دارد که در این راستا می توان به فیلم های درجه یک که از سوی کشورهای اروپایی با موضوع جنگ جهانی به تولید می رسد اشاره کرد.

عضو هیات انتخاب سومین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی هشت نوشت با بیان اینکه جنگ یک مسئله مخاطره آمیز است، بیان کرد: جنگ ایران یک فرهنگ ارزشی و معنوی را به دنبال داشت که برای ما بسیار دارای ارزش است و با دیگر جنگ های دنیا متفاوت است.

وی با بیان اینکه تولیدات سینمایی با موضوع دفاع مقدس می تواند بسیاری از ابعاد گوناگون این واقعه را برای نسل هایی که جنگ را ندیده اند تبیین کند، گفت: در حالی که چندان با دوران جنگ فاصله ای نداریم اما این مسئله رو به فراموشی است و سینما در بازنگری ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هشت نوشت» ضعف فیلم نامه های دفاع مقدس را جبران می کند

«هشت نوشت» ضعف فیلم نامه های دفاع مقدس را جبران می کند