مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 06:002020-09-14اجتماعي

چنار 800 ساله نصرآباد یزد در انتظار ثبت ملی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفت از وجود چنار کهنسالی به قدمت 800 سال در روستای نصراباد خبر داد و آن را مورد تایید شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور دانست.

- ایسنا/یزد رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفت از وجود چنار کهنسالی به قدمت 800 سال در روستای نصراباد خبر داد و آن را مورد تایید شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور دانست.

مهدی جمالیان در مورد درخت کهنسال روستای نصرآباد، تصریح کرد: این درخت چنار که سن آن را 750 تا 800 برآورد می کنند، در مجاورت بافت مسکونی روستای نصرآباد و در حاشیه رودخانه فصلی و مسیل این روستا واقع شده است.

وی افزود: این درخت تک پایه از تیره چنار خاوری (Platanus orientalis) است که ارتفاع آن حدود 13 متر و ارتفاع ناحیه تشکیل تاج آن 7.

2 متر است.

قطر یقه درخت 3.

11 سانتیمتر و قطر حدودی تاج نیز به 3.

19 متر می رسد.

رییس اداره میراث فرهنگی تفت با بیان این که تاج اصلی درخت کاملاً سالم و شاخه های اصلی آن بریده شده است، گفت: در حال حاضر شاخه های کنونی، همگی جوان هستند که توسط سیم مهار شده‎اند ولی تنه آن در اثر سن زیاد و آتش سوزی پوک و سوخته و خالی شده است.

وی با بیان این که اخیراً در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور ثبت این اثر ارزشمند در فهرست میراث طبیعی ملی مورد تایید قرار گرفته است، تصریح کرد: روستای نصرآباد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چنار 800 ساله نصرآباد یزد در انتظار ثبت ملی

چنار 800 ساله نصرآباد یزد در انتظار ثبت ملی