مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 10:052020-09-14سياسي

مبانی حقوقی پاسداشت آزادی عقیده و مذهب


در آستانه روز جهانی صلح، صاحبنظران مستقل را به هم اندیشی فراخوانده تا با اتخاذ موضعی منسجم در مسیر امحاء نفرت مذهبی و نابردباری در برابر عقاید سایرین، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، حسین میرمحمد صادقی، معاون قوانین مجلس دهم در یادداشتی با بررسی مبانی حقوقی پاسداشت آزادی عقیده و مذهب، پیشنهاداتی را در آستانه روز جهانی صلح مطرح کرد.

متن یادداشت میرمحمدصادقی بدین شرح است: یَا حَسْرَهً عَلَی الْعِبَادِ ۚ مَا یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ (سوره یس، آیه 30)  برمبنای مفاد منشور ملل متحد، ترویج احترام و پاسداشت تمامی آزادی های بنیادین و حقوق بشری، از جمله آزادی مذهب و عقیده، در زمره التزاماتی است که دولت ها در مسیر تلاش برای تحقق حقوق بشر عهده دار شده اند.

حراست از مذهب و عقیده، از یک سو، مستلزم اقدامات سلبی دولت ها با هدف عدم مداخله در عقیده و باورهای اعتقادی انسان هاست، و از دیگر سو، دولت ها را به اتخاذ اقدامات ایجابی به منظور اجرای تدابیر مانع تبعیض مذهبی و پیشگیری از نفرت میان پیروان ادیان و عقاید مختلف مکلف می کند.

  افزون بر التزام جهانی دولت ها به دفاع از آزادی مذهب و عقیده، در سیاق نظام بین المللی حقوق بشر، از جمله بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر (1948)، میثاق بین المللی حقوق سیاسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبانی حقوقی پاسداشت آزادی عقیده و مذهب

مبانی حقوقی پاسداشت آزادی عقیده و مذهب