مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 04:402020-09-15اجتماعي

ازون عزیز


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: لایه ازون با جذب پرتو فرابنفش خورشید، موجب ادامه زندگی بر روی کره زمین می شود و نابودی آن به منزله نابودی حیات انسان هاست.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: لایه ازون با جذب پرتو فرابنفش خورشید، موجب ادامه زندگی بر روی کره زمین می شود و نابودی آن به منزله نابودی حیات انسان هاست.

رضا میرزایی به مناسبت روز جهانی حفاظت از لایه اُزون در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: لایه ازون تنها سپر حفاظتی زمین در برابر پرتوهای زیانبار و سرطان زای خورشید است، تخریب و سوراخ شدن آن آسیب های جبران ناپذیری به موجودات روی کره زمین وارد می کند.

وی با اشاره به شعار امسال که اوزن برای زندگی است، افزود: لایه ازون با جذب پرتو فرابنفش خورشید، موجب ادامه زندگی بر روی کره زمین می شود و نابودی آن به منزله نابودی حیات انسان هاست، اما روند تخریب و نازک شدن آن طی دهه های گذشته شدت گرفته و تلاش های بین المللی در این زمینه به شکل گیری پروتکل مونترال برای حفاظت از لایه ازون منجر شد.

طبق آخرین اطلاعات محققان امر در سال 2018، بخش هایی از لایه ازون به میزان یک تا سه درصد در هر دهه ترمیم شده و امید است تا سال 2030 نیمکره شمالی ترمیم و بخش هایی از نیمکره جنوبی نیز به سطح قابل ملاحظه ای از ترمیم برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازون عزیز

ازون عزیز