مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 09:152020-09-15اقتصادي

2300هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شد


مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون دو هزار و 350 هکتار اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین شاهینی ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اشاره به اجرای طرح های آبیاری نوین با هدف کاهش مصرف آب، بیان کرد: از ابتدای سال 98 تاکنون یعنی بازه زمانی تقریباً 18 ماهه دو هزار و 350 هکتار اراضی کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها 34 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، اجرای سامانه های نوین آبیاری سبب رسیدن آب به طور همزمان و یک اندازه به تمام سطح مزارع و باغات می شود که این موضوع یکی از مزیت های مهم سیستم های نوین است.

تسطیح اراضی برای استفاده کشاورزی مدیر آب وخاک جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه آمارها و بررسی ها نشان می دهد که سیستم های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان 30 درصد افزایش راندمان آبیاری را نسبت به اشکال سنتی آب دهی باغات و مزارع، محقق کرده است، بیان داشت: تولید محصولات در این نوع مزارع و باغات نیز 30 درصد افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2300هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شد

2300هکتار سیستم آبیاری نوین در استان سمنان اجرا شد