مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 10:352020-09-15سياسي

سمینار آنلاین بیوانفورماتیک مقدماتی برگزار شد


چهارمین سمینار آنلاین دوره بیوانفورماتیک مقدماتی به همت انجمن علمی بیوتکنولوژی دانشگاه شهید بهشتی دوشنبه 24 شهریور برگزار شد.

- چهارمین سمینار آنلاین "دوره بیوانفورماتیک مقدماتی" به همت انجمن علمی بیوتکنولوژی دانشگاه شهید بهشتی دوشنبه 24 شهریور برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این جلسه که با حضور استاد بابک باباعباسی برگزار شد، مفاهیم پایه ای و کاربردی در رابطه با انواع هم ردیفی ها ، بانک های اطلاعاتی منابع ، همردیفی توالی ها و BLAST تمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استاد باباعباسی در این برنامه گفت: بررسی و مقایسه توالی های ژنتیکی یا توالی های پروتیینی کمک فراوانی به فرضیه تکامل می کند.

به عنوان مثال، می توان با استفاده از نرم افزار BLAST، توالی یک ژن خاص را با میلیون ها توالی ژنی موجود مقایسه کرد و از این طریق پی به وضعیت ژنتیکی بسیاری از ژن ها برد.

همچنین افزود بیوانفورماتیک، ابزارهای زیادی برای مطالعه بسیاری از سوالات مربوط به حوزه بیولوژی مانند پی بردن به شباهت دو ژن خاص با عملکردهای مشابه، در اختیار محققان قرار داده است که عبارتند از تعداد زیادی پایگاه داده ی با ارزش که حاوی اطلاعات ژن ها و پروتیین های بیان شده هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمینار آنلاین بیوانفورماتیک مقدماتی برگزار شد

سمینار آنلاین بیوانفورماتیک مقدماتی برگزار شد