مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-16دانش

ساماندهی کنکور و سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شد


ساماندهی کنکور و سیاست های سنجش و پذیرش با حضور روسای دانشگاه ها در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه 136 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز سه شنبه برگزار شد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: موضوع کنکور فضای اجتماعی غلطی را درست کرده و ما یک جوان 18 ساله را در یک آزمون مرگ و زندگی قرار می دهیم و فضایی را درست می کنیم این فرد با حداقل ظرفیت باید این کار بزرگ در سطح ملی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه فضای رقابتی همیشه در رشته های مشخصی بوده است، گفت: در سال های اخیر در کشور در حوزه بهداشت و درمان سرمایه گذاری سنگین کرده ایم که خروجی آن در رشته های پزشکی دیده می شود و اگر توسعه و عمران اولویت بیشتری پیدا کند مهندسی و عمران رونق پیدا می کند.

رییس دانشگاه تهران با انتقاد از اینکه یک برنامه آموزشی و شیوه برای همه داریم، گفت: پیش تر دانشگاه ها هرکدام یک نوع فارغ التحصیل داشتند و بنابراین نباید یک قالب واحد در آموزش عالی داشته باشیم و به عنوان مثال مکتب علمی و فکری دانشگاه تهران باید با دیگر دانشگاه ها متفاوت باشد و دانشگاه های دیگر نیز همین طور.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی کنکور و سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شد

ساماندهی کنکور و سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شد