مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 15:252020-09-17اقتصادي

محلول پاشی 84 هکتار از عرصه های شمشاد در غرب مازندران


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر گفت: به منظور حفظ باقیمانده شمشاد هیرکانی در غرب مازندران 84هکتاراز عرصه های جنگلی شمشاد محلول پاشی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر، عبدالرضا سنگاری افزود: عملیات محلول پاشی از اسفند سال گذشته تا مهر ماه امسال در هفت مرحله و در قالب قرارداد منعقده در سطح 100 هکتار صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این عملیات یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد، افزود: این بهترین زمان ممکن برای اجرای این عملیات است که می تواند بیشترین تاثیر بر روی آفت هدف و ایجاد بیشترین تلفات و کاهش انبوهی جمعیت آفت را داشته باشد.

 مدیرکل منابع طبیعی نوشهر با اشاره به اینکه عملیات محلول پاشی درپارک جنگلی سی سنگان، ماشلک نوشهر و منطقه گلندرود رویان انجام شد که در حال حاضر دارای شمشادهای سبز است، خاطرنشان کرد: برای این عملیات از محلول بیولوژیکی و سازگار با محیط زیست و موثر در امر کنترل آفت استفاده شد که این ترکیبات هیچگونه پایداری در محیط نداشته و فاقد اثرات سوء بر روی محیط زیست و سایر موجودات زنده در طبیعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محلول پاشی 84 هکتار از عرصه های شمشاد در غرب مازندران

محلول پاشی 84 هکتار از عرصه های شمشاد در غرب مازندران