مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 04:252020-09-19سياسي

نام خانوادگی چگونه در ایران اجباری شد/ 30 مرداد مصادف با اجباری شدن نام خانوادگی


30 مرداد مصادف با اجباری شدن نام خانوادگی در ایران است و از 30 مرداد 1313 خورشیدی با تصویب قانون مدنی و بنیانگذاری ثبت احوال برگزیدن نام خانوادگی برای تمام اتباع ایران اجباری شد.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛  تاریخ 30 مرداد 1313 خورشیدی با تصویب قانون مدنی و بنیانگذاری ثبت احوال و اجباری کردن برگزیدن نام خانوادگی و صدور شناسنامه در استفاده از القاب گذشته منسوخ و انتخاب نام خانوادگی برای تمام اتباع ایران اجباری شد.

در نراق از قرن ها پیش که نام خانوادگی رایج نشده بود عده ای از مردم از جمله مجتهدین، علما، شاعران، نویسندگان، بزرگان، خوانین و.

از نام خانوادگی نراقی بهره گیری می کردند.

مولانا کمال الدین علی نراقی فرزند میر احمد نراقی متخلص به محتشم، مولانا حاج میرزا محمدتقی نراقی متخلص به مخلص نراقی، علامه حاج ملا محمد مهدی نراقی فرزند ابی ذر نراقی، علامه حاج ملا احمد نراقی و تمام فرزندانش که به خاندان نراقی منسوب هستند، رییس التجار حاج محمدرضا نراقی، عمده التجار حاج محمد نراقی و ده ها نراقی دیگر نمونه هایی هستند از بهره گیری نراقی ها از نام خانوادگی.

  در این دوران، افرادی به عنوان مامور ثبت به مناطق مختلف فرستاده می شدند تا نام خانوادگی برای هر طایفه مرجع قانونی داشته باشد، گزینش نام خانوادگی نیز، معمولا از چند روش پیروی می کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام خانوادگی چگونه در ایران اجباری شد/ 30 مرداد مصادف با اجباری شدن نام خانوادگی

نام خانوادگی چگونه در ایران اجباری شد/ 30 مرداد مصادف با اجباری شدن نام خانوادگی