انتقاد به برجسته سازی کلیدواژه های سند2030 در بخشنامه هاوزیر اسبق آموزش و پرورش نسبت به عدم به کارگیری کلیدواژه های سند تحول بنیادین در سخنان مسئولان و بخشنامه ها و تاکید بر کلیدواژه های سند 2030 انتقاد کرد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه پرسشگر، محمود فرشیدی، وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش درباره دلایل اجرا نشدن سندتحول بنیادین اظهار کرد: آنطور که باید و شاید اهمیت سندتحول درک نشده است. آنچه در عمل مسئولین اجرایی هست با منویات سند تحول، نگاه بلند امام راحل و فرمایشات رهبری، فاصله زیادی دارد. وی افزود: معتقدم آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست و دستگاه تولید انسان است که در وهله اول مسئله همه دولتمردان و مسئولین است و سپس وزیر آموزش و پرورش. سیاست های سندتحول نیز از سوی رهبری به سران سه قوه ابلاغ شده و نه وزیر آموزش و پرورش. وی پنج محور ریشه ای را پیرامون عدم اجرایی شدن سندتحول بنیادین مطرح کرد و گفت: ناآگاهی و ناباوری برخی مدیران و کارشناسان محور اول است. مدیریت تحول خواه ضرورت تحول است. محور دوم فقر گفتمان و عدم فرهنگسازی است. گویی سندتحول یک راز سر به مهری است و در سخنرانی ها و بخشنامه ها واژه هایی که در سند آمده است کمتر استفاده می شود. محور سوم خلاء آیین نامه ها و دستورالعمل هاست. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |