مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-19سياسي

اوباما خواستار تأخیر در جایگزینی قاضی دیوان عالی شد


به دنبال مرگ یکی از قاضیان دیوان عالی آمریکا، رییس جمهور پیشین این کشور از مجلس سنا خواسته که انتخاب جایگزین وی را تا بعد از برگزاری انتخابات 2020 به تعویق بیندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، به دنبال مرگ راث بیدر گینسبرگ ، یکی از 9 قاضی دیوان عالی آمریکا، باراک اوباما ، رییس جمهور پیشین آمریکا از مجلس سنا خواسته که انتخاب جایگزین برای وی را تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 به تعویق بیندازند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشا تودی ، روز گذشته (جمعه) در مراسم بزرگداشت گینسبرگ، اوباما خواست تا رأی گیری برای انتخاب جایگزین برای این قاضی 87 ساله به تأخیر بیفتد.

رییس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به اصلی که بعد از مرگ آنتونین اسکالیا یکی از قاضیان محافظه کار دیوان عالی آمریکا در سال 2016 اجرا شد، این اقدام را ممکن دانست.

در سال 2016 با توجه به مخالفت باراک اوباما برای جایگزینی آنتونین اسکالیا قبل از انتخابات، میچ مک کانل ، رهبر حزب اکثریت سنا گفت این رأی گیری قبل از انتخابات برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه جمهوری خواهان همچنان کنترل مجلس سنا و کاخ سفید را در اختیار دارند، مرگ گینسبرگ فرصتی را برای محافظه کاران به وجود می آورد تا اکثریت خود را با نسبت 6 به 3 حفظ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوباما خواستار تأخیر در جایگزینی قاضی دیوان عالی شد

اوباما خواستار تأخیر در جایگزینی قاضی دیوان عالی شد