مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 12:352020-09-19سياسي

باغ موزه دفاع مقدس فارس قلب فرهنگی عرصه مقاومت است/ افتتاح فاز یک تا پایان سال جاری


مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان فارس به عنوان قلب فرهنگی در زمینه دفاع مقدس مطرح است که می تواند تجلی و بروز ارزنده ای داشته باشد.

- سعید کوشکی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز در خصوص باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: شیراز با تقدیم کردن بیش از 15 هزار شهید در دوران دفاع مقدس، از شهرهای پیشتاز در ساخت موزه دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه فارس تنها استانی در کشور می باشد که دارای مجوز موزه دفاع مقدس از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار داشت: در حال حاضر مساحت باغ موزه دفاع مقدس استان فارس 16 هزار و 200 مترمربع می باشد که از آن 6 هزار و 500 مترمربع برای مساحت گالری ها و ساختمان لحاظ شده است.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس افزود: مکان فعلی پارک موزه از سال 1378 در اختیار مجموعه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان فارس قرار گرفته و در سال 1387 مبلغ 6 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به مجموعه اختصاص یافت که پس از آن نیز در اعتبارات استانی مبلغ 11 میلیارد تومان را برای پارک موزه دفاع مقدس فارس لحاظ کردند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان موزه دفاع مقدس استان فارس از سال 1390 آماده محتوا آرایی و تجهیز بوده، تصریح کرد: در سالهای گذشته به دلیل تامین نشدن بودجه و اعتبارات لاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ موزه دفاع مقدس فارس قلب فرهنگی عرصه مقاومت است/ افتتاح فاز یک تا پایان سال جاری

باغ موزه دفاع مقدس فارس قلب فرهنگی عرصه مقاومت است/ افتتاح فاز یک تا پایان سال جاری