مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 01:352020-09-20سياسي

ماهواره ای که موج گرانشی فضاپایه را بررسی می کند


چین قصد دارد ماهواره ای را برای انجام آزمایش های درون مداری در مورد فناوری های اصلی مربوط به تشخیص امواج گرانشی مستقر در فضا پرتاب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی تی جی ان، وو یوئلیانگ، دانشمند ارشد برنامه تایجی گفت: چین قصد دارد ماهواره Taiji-2، ماهواره ای را برای انجام آزمایش های مداری در مورد فناوری های اصلی مربوط به تشخیص امواج گرانشی مستقر در فضا پرتاب کند.

 وو یوئلیانگ در کنفرانس فضایی 2020  چین که در فوژو برگزار شد، گفت: Taiji-1، نخستین ماهواره چین در این برنامه در آگوست 2019 پرتاب شد و عملکرد خوبی در مدار  دارد.

 ماهواره تایجی-1 (Taiji-1) به منظور انجام آزمایش های درون مداری در مورد فناوری های مهم مربوط به تشخیص موج گرانشی فضاپایه به فضا پرتاب شد.

این دانشمند ارشد افزود: Taiji-1 گام اساسی در کشف امواج گرانشی برداشته است؛ نتایج آزمایشی آن صحت و عملی بودن کل برنامه Taiji را تأیید کرده است.

آژانس فضایی ملی چین (CNSA) برای اجرای برنامه Taiji یک استراتژی سه مرحله ای تعیین کرده است؛ حدود یک سال طول کشید تا یک تیم تحقیقاتی Taiji-1 را توسعه دهد.

انتظار می رود در قدم دوم دو ماهواره و در گام سوم سه ماهواره پرتاب شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره ای که موج گرانشی فضاپایه را بررسی می کند

ماهواره ای که موج گرانشی فضاپایه را بررسی می کند