مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 07:552020-09-21فرهنگي

افزایش تکثیر غیرقانونی کتاب درفضای مجازی/ 2 میلیون دانلود غیرمجاز یک کتاب!


حسینی نیک درباره افزایش تکثیر غیر قانونی کتاب گفت: گاهی دانلود غیر قانونی فایل یک کتاب به بالای 2 میلیون می رسد، اما صورت نمی گیرد، زیرا برداشت از قانون در این حوزه دقیق نیست تا در دادسرای فرهنگ و رسانه بررسی و پی گیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سیدعباس حسینی نیک، مدیر انتشارات مجد و مدیر مسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در برنامه گفت وگوی فرهنگی رادیو گفت وگو درباره قاچاق کتاب، وضعیت موجود حوزه نشر و حقوق ناشران و پدیدآورندگان را برآمده از چند عامل دانست و تصریح کرد: وضعیت قانون گذاری مطابق کنوانسیون برن است و حقوق مالکیت ادبی و هنری ما از سال 1348 در این قانون نوشته شده که البته نواقصی دارد که به خصوص در ضمانت اجرا باید به آن توجه کرد و اصلاحاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش هایی از قانون مشکلاتی دارد که نهاد قضایی را محدود کرده، البته خوشبختانه دادسرای فرهنگ و رسانه چند شعبه را به این حوزه تخصیص داده که با مشورت ها و جلساتی که وجود دارد وضعیت رو به بهبود است.

هرچند این حوزه نیازمند تقویت است.

از سویی نا آگاهی فعالان حوزه نشر (از نویسنده و پدیدآورنده و مترجم تا ناشران) از قوانین باعث شده آنها منتظر اقدام و پی گیری دولت باشند درحالی که جرایم این بخش نیاز به شاکی خصوصی دارد و تشکل های نشر و وزارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تکثیر غیرقانونی کتاب درفضای مجازی/ 2 میلیون دانلود غیرمجاز یک کتاب!

افزایش تکثیر غیرقانونی کتاب درفضای مجازی/ 2 میلیون دانلود غیرمجاز یک کتاب!