مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:402020-09-26پزشكي

ویتامین D خطر مرگ و میر را در بیماران کرونایی کاهش می دهد


یک تحقیق جدید نشان می دهد وجود ویتامین دی کافی در بدن بیماران کووید19 بستری شده در بیمارستان از خطر عوارض شدید مانند هیپوکسی و مرگ و میر می کاهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقی جدید نشان می دهد میان بیماران کووید19 که در بیمارستان بستری هستند و در بدنشان به میزان کافی ویتامین دی وجود داشت، خطرات ابتلا به عوارض جانبی شدید از جمله بیهوشی، هیپوکسی (کاهش سطح اکسیژن بدن) و مرگ و میر کاسته می شود.

علاوه برآن سطح یک نشانگر التهابی (پروتیین واکنش پذیر C) در خونشان کمتر و سطح لنفوسیت ها (یک نوع سلول ایمنی که به مبارزه با عفونت کمک می کند) در خون این افراد بالاتر بود.

مایکل هالیک استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون در این باره می گوید: این تحقیق با شواهدی مستقیم نشان می دهد سطح کافی ویتامین در بدن انسان می تواند از بروز عوارض شدید از جمله طوفان های سیتوکینی (آزاد شدن انبوهی از پروتیین ها در خون) و در نهایت مرگ ناشی از کووید19 جلوگیری کند.

برای انجام این تحقیق از 235 بیمار مبتلا به کووید19 که در بیمارستان بستری بودند، نمونه خون دریافت و سطح ویتامین دی آنها اندازه گیری شد.

در مرحله بعد شدت بیماری آنها از جمله بیهوش شدن، سختی تنفس در نتیجه هیپوکسی و مرگ در محیط کلینیکی رصد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویتامین D خطر مرگ و میر را در بیماران کرونایی کاهش می دهد

ویتامین D خطر مرگ و میر را در بیماران کرونایی کاهش می دهد