مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 07:352020-09-29اجتماعي

دردسرِ جدید کرونا برای ناشنوایان!


اینجا هیاهویی نیست، صدایی نیست، جهان اینجا آرام آرام است.

این آرامش و سکوت سهم همیشگی آدم های این دنیاست، دنیایی که در آن صدایی غیر از سکوت نمی شنوی! - ایسنا/کرمانشاه اینجا هیاهویی نیست، صدایی نیست، جهان اینجا آرام آرام است.

این آرامش و سکوت سهم همیشگی آدم های این دنیاست، دنیایی که در آن صدایی غیر از سکوت نمی شنوی! امروز (8 مهر) روز جهانی ناشنوایان است، آدم هایی که در دنیایی ساکت و به دور از هیاهو زندگی می کنند و صدا برایشان بیگانه است.

این روز بهانه ای شد تا سراغ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه برویم و در خصوص وضعیت و مشکلات این افراد و دنیایِ ساکتشان بپرسیم.

دکتر فرحناز محمدی در گفت و گو با ایسنا، تعداد کل ناشنوایان و کم شنوایان استان را 7386 نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 2953 نفر زن و 4436 نفر مردم هستند.

وی با بیان اینکه دلایل متعددی در ناشنوایی افراد نقش دارد، گفت: برخی افراد از همان بدو تولد و بصورت مادرزادی ناشنوا هستند که این دسته افراد در استان حدود 5338 نفر هستند.

وی افزود: همچنین از مجموع ناشنوایان استان، 1140 نفر بر اثر بیماری، 85 نفر به علت سوانح مختلف، 55 نفر بر اثر اختلالات ژنتیکی، دو نفر به علت عوارض زایمان و 766 نفر بنابر دلایل دیگر شنوایی خود را از دست داده و یا کم شنوا شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دردسرِ جدید کرونا برای ناشنوایان!

دردسرِ جدید کرونا برای ناشنوایان!