مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 08:352020-09-29اقتصادي

کم شنوایی در زمره شایع ترین اختلالات مادرزادی است


مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه کم شنوایی در زمره شایع ترین اختلالات مادرزادی است که بدون علائم ظاهری بروز می کند گفت: اختلال کم شنوایی مشکلی آرام و پنهان است که از نظر ظاهری قابل شناسایی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک همزمان با فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و نوروزی معاون توان بخشی با حضور در انجمن ناشنوایان با مددجویان این مرکز دیدار و گفت وگو کردند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کم شنوایی در زمره شایع ترین اختلالات مادرزادی است که بدون علائم ظاهری بروز می کند اظهار کرد: اختلال کم شنوایی مشکلی آرام و پنهان است که از نظر ظاهری قابل شناسایی نیست.

زهرا امینی بیان داشت: مهمترین اصل در توان بخشی ناشنوایان، تشخیص و مداخله به هنگام است که این امر به نوبه خود بیانگر اهمیت ویژه غربال شنوایی نوزادان می باشد.

وی ادامه داد: از جمله مهم ترین برنامه های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها، برنامه ای سه قسمتی تحت عنوان غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه هدف این برنامه جلوگیری از پیامدهای شدید روانی، آموزشی و زبانی ناشی از کم شنوایی است افزود: تست شنوایی در بدو تولد تا 28 روزگی در بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم شنوایی در زمره شایع ترین اختلالات مادرزادی است

کم شنوایی در زمره شایع ترین اختلالات مادرزادی است