موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 08:302020-09-30فرهنگي

چخوف ایران 81 ساله شد


به مناسبت فرارسیدن هشتادو یکمین زادروز استاد اکبر رادی (روز دهم مهرماه 1399)، هیات مدیره ی بنیاد اکبر رادی، متن پیامی را منتشر کرد.

- به مناسبت فرارسیدن هشتادو یکمین زادروز استاد اکبر رادی (روز دهم مهرماه 1399)، هیات مدیره ی بنیاد اکبر رادی، متن پیامی را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن پیام هیات مدیره بنیاد رادی، به شرح زیر است: اکنون هشتاد و یک سال از زادروز استاد اکبر رادی گذشته است؛ نمایش نامه نویسی که با قلمش افق های دور را جست و جو می کرد و در هر لحظه، بر آن بود که در آثارش انسانیت، عدالت و آرامش را به ما هدیه دهد و در هر اثرش درام معاصر ایرانی-ملی را برای ما تصویر و تعریف کند.

بنیاد اکبر رادی هم چون سال های پیشین دهم مهر ماه زادروز استاد نمایش نامه نویسی ایران را گرامی می دارد و این روز فرخنده را به به خانواده ی تئاتر و دوستداران ادبیات نمایشی ایران تبریک می گوید.

زنده یاد اکبر رادی زاده 10 مهر ماه سال 1318 در شهر مه گرفته رشت متولد شد، گرچه در سال های اول نوجوانی همراه با خانواده به تهران مهاجرت کرد ولی این شهر رویایی هرگز او را رها نکرد و در بسیاری از آثارش، حال و هوای این شهر بارانی دیده می شود.

رادی را چخوف ایران نامیده اند؛ درام نویسی که بیشتر آثارش در سبک رئالیسم اجتماعی جای می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چخوف ایران 81 ساله شد

چخوف ایران 81 ساله شد