مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 09:552020-09-30اقتصادي

تخلف آشکار سردخانه ها برای نگهداری خرما/ اخذ هزینه سه برابری از کشاورز!


هزینه نگهداری هر تن خرما و رطب در سردخانه برای مدت 6 ماه 300 هزار تومان است، این در حالی است که اکنون سردخانه ها برای نگهداری هر تن خرما بین 600 تا 900 هزار تومان از نخل داران دریافت می کنند.

- ابوالقاسم محمدزاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر با بیش از 6 میلیون اصله نخل، سالانه 160 هزار تن خرما تولید می شود که اکنون نیر فصل برداشت خرما از نخلستان ها است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهر گفت: بر اساس قانون هزینه نگهداری هر تن خرما و رطب در سردخانه برای مدت 6 ماه 300 هزار تومان است، این در حالی است که اکنون سردخانه های استان بوشهر برای نگهداری هر تن خرما بین 600 تا 900 هزار تومان از نخل داران دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: سردخانه داران مدعی هستند که با افزایش نرخ دلار هزینه تجهیزات آنها بالا رفته است به همین دلیل قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده دراین ارتباط بسیار پایین است.

محمدزاده ادامه داد: باتوجه به قرارداد سازمان حمایت با سردخانه داران هزینه نگهداری خرما در سردخانه نباید افزایش یابد و سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه نظارت کند تا حقوق مردم رعایت و از کشاورز هزینه کمتری برای نگهداری محصول در سردخانه دریافت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف آشکار سردخانه ها برای نگهداری خرما/ اخذ هزینه سه برابری از کشاورز!

تخلف آشکار سردخانه ها برای نگهداری خرما/ اخذ هزینه سه برابری از کشاورز!