مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 مهر 1399 ساعت 09:102020-10-02بين الملل

سفیر ایران در پاکستان: آینده روابط تهران و اسلام آباد روشن است


سفیر ایران در پاکستان اعلام کرد که ایران بنادر گوادر و چابهار را رقیب یکدیگر نمی داند و اتصال این دو بندر باعث کامیابی در منطقه و توسعه تجارت دوجانبه میان دو کشور خواهد شد.

- سفیر ایران در پاکستان اعلام کرد که ایران بنادر گوادر و چابهار را رقیب یکدیگر نمی داند و اتصال این دو بندر باعث کامیابی در منطقه و توسعه تجارت دوجانبه میان دو کشور خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید محمدعلی حسینی، سفیر ایران در پاکستان در گفت وگویی با بیزینس ریکوردر با اشاره به اینکه گوادر پاکستان و چابهار ایران دوتا از بنادر مهم هستند، گفت که اگر این دو بندر فعال تر شوند، توسعه و کامیابی را برای منطقه به ارمغان می آورند.

وی گفت که پاکستان به دنبال زیرسازی بندر گوادر به منظور ارتقای فعالیت های اقتصادی است درحالی که ایران نیز برنامه های مشخصی برای فعال تر کردن بندر چابهار دارد.

حسینی در این باره گفت: برخی سعی دارند که این دو بندر را رقیب یکدیگر نشان دهند درحالی که ما این را رقابت در نظر نمی گیریم و این دو را مکمل می دانیم.

سفیر ایران اعلام کرد که با اتصال از طریق ریل، بهره برداری از پتانسیل این دو بندر بیشتر نیز خواهد شد.

وی اظهار کرد: ما باور داریم که توسعه بیشتر این بنادر باعث کامیابی در منطقه می شود و میزان دادوستد نیز به صورت خودکار افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در پاکستان: آینده روابط تهران و اسلام آباد روشن است

سفیر ایران در پاکستان: آینده روابط تهران و اسلام آباد روشن است