مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 06:202020-10-03دانش

ابداع راهی برای تقویت سازه های ساختمانی توسط محققان دانشگاه امیرکبیر


دانشمندان دانشگاه امیرکبیر توانستند با بررسی تحلیلی و تجربی رفتار کششی پارچه های دوجداره و خمش کامپوزیت های پایه سیمانی، به تقویت سازه های مقاوم در برابر زلزله و استفاده آن ها در صنایع مختلف بپردازند.

- جی پلاس ، وحید قربانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح بررسی تحلیلی و تجربی رفتار کششی پارچه های دوجداره و خمش کامپوزیت های پایه سیمانی تقویت شده با آن اظهار کرد: ایران از نظر زمین شناسی به دلیل قرار گیری در کمربند لرزه خیز آلپ- هیمالیا فعال است و طبق برآورد ها حدود 8 درصد از زمین لرزه های دنیا و حدود 17 درصد از زلزله های بزرگ دنیا در فلات ایران رخ می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: او افزود: ساخت سازه های مقاوم در برابر زلزله در ایران و همچنین تمام دنیا امری مهم و ضروری به شمار می رود.

در کنار مقاوم سازی سازه ها، سبک سازی آن ها نیز مقوله ای بوده که بسیار حائز اهمیت است، بتن و فلز دو عنصر اصلی ساخت و ساز هستند و استفاده از آن ها اجتناب ناپذیر است؛ حال آنکه مواد پایه سیمانی به طور ذاتی ترد و شکننده هستند و در هنگام قرارگیری در مقابل بار ها به شدت شکسته می شوند، بنابراین لازم است از این نظر تقویت شوند.

قربانی با تاکید بر اینکه در صدد برآمدیم تا از ظرفیت بالای منسوجات برای حل مشکل ساخت و ساز استفاده کنیم، بیان کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع راهی برای تقویت سازه های ساختمانی توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

ابداع راهی برای تقویت سازه های ساختمانی توسط محققان دانشگاه امیرکبیر