مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 07:552020-10-03سياسي

«پروژه تاریخ شفاهی ایران» به دنبال ساخت کدام تاریخ است؟


یادداشتی را با عنوان «پروژه تاریخ شفاهی ایران» به دنبال ساخت کدام تاریخ است؟ به رشته تحریر درآورده است.

- محمدرضا شاه قلی - پژوهشگر تاریخ - یادداشتی را با عنوان پروژه تاریخ شفاهی ایران به دنبال ساخت کدام تاریخ است؟ به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت این محقق و پژوهشگر تاریخ بدین شرح است: تدلیس رئالیسم در عصر سورئالیسم آش شله قلمکاری به نام تاریخ شفاهی ایران با ملغمه ای از چاشنی های عامه پسند و مزه هایی از جنس روایت سازی های امتزاج یافته با سخنان مشاهیر علمی غرب، از هتک کانت گرفته تا بازی با فروید؛ همین اندازه مسحورانه، همین قدر مکارانه.

روایتگران چپ آمریکایی تلاش کرده اند تا در لایه های ملونِ کار فکری شان به هر طریقی که شده چهره های رژیم پهلوی را توجیه، تطهیر و حتی در قامت یک قهرمان به مخاطبان نسل جدید بشناساند.

پروژه ای سترون که به سردمداری حبیب لاجوردی به سراغ بازندگان و مطرودین رفته و با استناد به حکایتهای سورئال، نوشته ها، پژوهش ها و پروژه های تحقیقاتی شان را می آیند و با درهم آمیختن راستی ها با ناراستی ها، با بهره جستن از قلمی ادبی و رمان گونه تقلای فراوانی در این تدلیسِ تاریخی هوشمندانه برای توجیه و تأویل فعالیت چهره های سرشناس پهلوی تقلای می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پروژه تاریخ شفاهی ایران» به دنبال ساخت کدام تاریخ است؟

«پروژه تاریخ شفاهی ایران» به دنبال ساخت کدام تاریخ است؟