مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 09:202020-10-03دانش

محققان موفق به تقویت سازه های ساختمانی با الیاف کاربردی در سیمان شدند


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با بررسی تحلیلی و تجربی رفتار کششی پارچه های دوجداره و خمش کامپوزیت های پایه سیمانی ، به تقویت سازه های مقاوم در برابر زلزله و استفاده آنها در صنایع مختلف بپردازند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با بررسی تحلیلی و تجربی رفتار کششی پارچه های دوجداره و خمش کامپوزیت های پایه سیمانی ، به تقویت سازه های مقاوم در برابر زلزله و استفاده آنها در صنایع مختلف بپردازند.

  وحید قربانی دانش آموخته  دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح بررسی تحلیلی و تجربی رفتار کششی پارچه های دوجداره و خمش کامپوزیتهای پایه سیمانی تقویت شده با آن گفت: ایران از نظر زمین  شناسی به دلیل قرار گیری در کمربند لرزه  خیز آلپ-هیمالیا فعال است و طبق برآوردها حدود 8 درصد از زمین  لرزه‏ های دنیا و حدود 17 درصد از زلزله  های بزرگ دنیا در فلات ایران رخ می دهد.

   وی افزود: بنابراین، ساخت سازه ‏های مقاوم در برابر زلزله در ایران و همچنین تمامی دنیا امری مهم و ضروری  به شمار می رود.

  قربانی با بیان اینکه در کنار مقاوم سازی سازه ‏ها، سبک سازی آن‏ها نیز مقوله ای است که بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: بتن و فلز دو عنصر اصلی ساخت و ساز هستند و استفاده از آن‏ها اجتناب ناپذیر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان موفق به تقویت سازه های ساختمانی با الیاف کاربردی در سیمان شدند

محققان موفق به تقویت سازه های ساختمانی با الیاف کاربردی در سیمان شدند