مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 10:452020-10-03اقتصادي

امکان تامین 80 درصد چوب مورد نیاز صنعت کشور وجود دارد


رییس موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور گفت: با زراعت چوب در سطح 320 هزار هکتار اراضی مستعد می توان 80 درصد مواد اولیه مورد نیاز صنایع چوب و کاغذ کشور را تامین کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عادل جلیلی گفت: بر اساس طرح های مطالعاتی این مؤسسه، حدود 925 هزار هکتار اراضی مستعد برای زراعت چوب در کشور شناسایی شده که البته نیازی به تمام این اراضی برای کشت نیست.

وی با بیان اینکه صنایع چوب و کاغذ کشور در صورت استفاده 100 درصدی از ظرفیت های تولیدی شأن به 18 میلیون متر مکعب چوب در سال نیاز دارند، افزود: با زراعت چوب در 320 هزار هکتار اراضی، حدود 12 میلیون متر مکعب چوب استحصال می شود.

جلیلی اظهار داشت: بخشی از چوب های مورد نیاز صنایع کشور به دلیل برخی ویژگی ها باید از خارج تأمین شود، اما 80 درصد این نیاز از طریق زراعت چوب در داخل قابل تأمین است.

وی درباره جزییات طرح های مطالعاتی این مؤسسه تحقیقاتی در زمینه زراعت چوب گفت: بر اساس طرح پتانسیل یابی زراعت چوب، زمین های مستعد که شرایط اکولوژی کشت چوب را دارند و در عین حال رقیب سایر محصولات استراتژیک نیستند در قالب چهار زیر پروژه شناسایی شده اند.

تبدیل خوزستان به قطب زراعت چوب وی ادامه داد: نتایج حاصل از این پروژه ها نشان می دهد که در اراضی استان های شمالی گیلان و مازندران ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان تامین 80 درصد چوب مورد نیاز صنعت کشور وجود دارد

امکان تامین 80 درصد چوب مورد نیاز صنعت کشور وجود دارد