مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 مهر 1399 ساعت 10:552020-10-03فرهنگي

چرا بنای تاریخی چهارطاقی شیروان تبدیل به یک مرکز گردشگری نشده است؟


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: قرار گرفتن گورستان در کنار بنای تاریخی چهار طاقی در شیروان موجب شده تا این اثر تاریخی چندان به یک مکان گردشگری تبدیل نشود.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: قرار گرفتن گورستان در کنار بنای تاریخی چهار طاقی در شیروان موجب شده تا این اثر تاریخی چندان به یک مکان گردشگری تبدیل نشود.

مستوفیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: این اداره کل از چندین سال گذشته اقدام به مرمت این بنای تاریخی کرده است و هم اکنون مراحل پایانی مرمت این اثر تاریخی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه این اثر تاریخی جزء آثار ملی به ثبت رسیده است، ادامه داد: برای اینکه بتوان این اثر تاریخی را تبدیل به یک مکان گردشگری کرد، با توجه به موقعیت آن، که در مجاورت گورستان قرار دارد، باید کاربری های فرهنگی تعریف کرد تا بتوان گردشگر را به آنجا جذب کرد.

مستوفیان اظهارکرد: به عنوان مثال راه اندازی غرفه های صنایع دستی یکی از اقداماتی است که برای رسیدن به هدف مذکور انجام داد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر این اثر تاریخی در مجاورت امام زاده حمزه رضا قرار داد و می توان با استفاده از رونق گردشگری توسط این مکان مذهبی، امر گردشگری ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بنای تاریخی چهارطاقی شیروان تبدیل به یک مرکز گردشگری نشده است؟

چرا بنای تاریخی چهارطاقی شیروان تبدیل به یک مرکز گردشگری نشده است؟