مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 06:402020-10-04فرهنگي

پوست منبت کاران ملایری کَنده شد


منبت کاری یا کَنده کاری روی چوب یکی از قدیمی ترین هنرهای دستی ایران است و اوج شکوفایی این هنر به دوره صفوی بازمی گردد و آثار به جای مانده از این دوران تأییدی بر این مطلب است.

- ایسنا/همدان منبت کاری یا کَنده کاری روی چوب یکی از قدیمی ترین هنرهای دستی ایران است و اوج شکوفایی این هنر به دوره صفوی بازمی گردد و آثار به جای مانده از این دوران تأییدی بر این مطلب است.

منبت کاری روی چوب از هنرهای اصیل و کهن شهرستان ملایر است و با داشتن بیش از 9000 نفر منبت کار در زمینه های معتبر بین المللی توانسته 32 درصد اشتغال شهرستان را از آن خود کند.

در این شهرستان با چوب های گردو، راش و چنار، مبل منبت در سه نوع کلاسیک، مدرن و مصری با سبک های سوزنی، سه بعدی، کلاسیک، استیل، گل درشت، گل ریز، خرچنگی، متکایی، دسته چوبی، نیلوفری، انگلیسی، پشت بیضی و راحتی تولید و به بازار عرضه می شود.

با تلاش و کوشش هنرمندان این حوزه و پتانسیل بالای شهرستان در حوزه مبل منبت، ملایر در سال 96 به عنوان شهر ملی مبل منبت از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در سال 98 به عنوان شهر جهانی مبل منبت از سوی سازمان یونسکو معرفی و ثبت شد.

در حال حاضر این شهرستان با داشتن 5000 واحد تولیدی و اشتغالزایی حدود 25 هزار نفر به طور مستقیم و 35 هزار نفر به طور غیرمستقیم، توانسته تولید 65


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوست منبت کاران ملایری کَنده شد

پوست منبت کاران ملایری کَنده شد