مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 06:452020-10-04پزشكي

آیا امکان ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه در زمان بروز پاندمی کووید 19، بروز و شیوع سایر بیماری های تنفسی همچون آنفلوانزا و سرماخوردگی کاهش پیدا می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، دکتر پیام طبرسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی اظهار نظرها در خصوص کاهش بروز و شیوع سایر ویروس‌های تنفسی در زمان شیوع کووید 19، توضیح داد: به طور معمول در زمان بروز یک پاندمی، میزان گردش سایر ویروس‌ها در جامعه پایین می‌آید.

بنابراین در زمان پاندمی کووید 19 و زمانی که این ویروس در سطح جامعه به میزان بالایی شایع است، میزان بروز سایر ویروس‌های تنفسی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا تا حدودی کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تایید این مساله در کشورهای نیمکره جنوبی همچون برزیل، عنوان کرد: به عنوان نمونه در برزیل که میزان شیوع کرونا بسیار بالاست، بروز و شیوع آنفولانزا نسبت به سال‌های گذشته خیلی کمتر شده است، به عبارت دیگر زمانیکه یک ویروس در جامعه غالب است، ویروس‌های دیگر سرکوب می شوند.

این متخصص عفونی ادامه داد: این مسئله در کشورهای دیگر مانند استرالیا، برزیل و آمریکا تست و ثابت شده که وقتی کرونا شایع است، بروز و شیوع سایر بیماری‌های تنفسی به شدت کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا امکان ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟

آیا امکان ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟