مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 14:002020-10-04بين الملل

وزیر خارجه آلمان:واشنگتن حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد


وزیر خارجه آلمان بار دیگر تاکید کرد که آمریکا از برجام خارج شده است و حق بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در گفت وگو با روزنامه العربی الجدید در پاسخ به سوالی در رابطه با فعال کردن مکانیزم اسنپ بک علیه ایران و بازگرداندن تحریم های بین المللی و همچنین موضع کشورهای اروپایی عضو برجام درمورد این مساله گفت: آلمان، فرانسه و انگلیس همچنان به حفاظت از برجام و اجرای کامل آن پایبند هستند و این توافق در وقت کنونی تنها وسیله ما برای کنترل بر مطالبات هسته ای ایران و بازرسی این مساله با نظارت قاطع بین المللی است.

وی تاکید کرد: ما ایران را تشویق می کنیم که برجام را نقض نکند و ایران هم باید گام های عملی و ملموسی مبنی بر پایبندی کامل به توافق هسته ای اتخاذ کند.

هایکو ماس در ادامه گفت: موضع ما در رابطه با بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران از سوی آمریکا کاملا روشن است؛ فقط کسانی که عضو برجام هستند حق دارند هرگونه نقض و خلل شدید در برجام از سوی ایران را به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کنند.

وزیر خارجه آلمان خاطرنشان کرد: آمریکا در سال 2018 از برجام خارج شد بنابراین حق بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران را از دست داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آلمان:واشنگتن حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد

وزیر خارجه آلمان:واشنگتن حق بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را ندارد