مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 06:402020-10-05پزشكي

شناسایی 13 کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته


مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به گیلان و وضعیت آنفولانزا فوق حاد پرندگان گفت: در سال گذشته 13 کانون آنفولانزا فوق حاد پرندگان مشاهده شد که فوراً شروع به معدوم سازی کرده و از سال 97 گله های پرندگان مادر و اجداد توسط دامپزشکی واکسیناسیون می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سهراب عاقبتی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دامپزشکی در طول سال برنامه های آموزشی مختلفی را در حوزه پیشگیری بیماری های دامی برگزار می کند، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 805 بیماری میان انسان و حیوانات مشترک بوده و این امر لزوم توجه و آشنایی با این بیماری ها را در بین دامپزشکان تقویت می کند.

وی برنامه آموزشی را یکی از محورهای دامپزشکی عنوان کرد و گفت: دامپزشکی همواره دوره های گوناگونی را به صورت برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای گروه های هدف، آموزش به صورت حضوری و استفاده از ظرفیت رسانه ها برگزار می کند زیرا انجام این کار منجر به قطع شدن زنجیره انتقال بیماری می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با تأکید بر در برگیری مناسب آموزشی برای تمامی گروه های دام پروری در استان بیان کرد: برنامه های آموزشی برای پیشگیری از بیماری در بین دام پروران به گونه علمی برای طیور و دام پروری صنعتی  و تصویری برای دام پروری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 13 کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته

شناسایی 13 کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته