مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 10:502020-10-05اجتماعي

خراسان شمالی از پرتراکم ترین زیست گاه های پلنگ در خاورمیانه


معاون اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی یکی از پرتراکم ترین زیستگاه ها در خاورمیانه به لحاظ دارا بودن جمعیت پلنگ است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی یکی از پرتراکم ترین زیستگاه ها در خاورمیانه به لحاظ دارا بودن جمعیت پلنگ است.

لشگری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این استان دارای جمعیت بسیار خوبی از گونه حیوانی پلنگ است، اظهارکرد: به طور کلی می توان در بیشتر مناطق این استان گونه پلنگ را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه برخی از قلمروهای پلنگ در این استان کوچک و برخی نیز بزرگ است، افزود: قلمروهای کوچک در مناطق حفاظت شده همچون سالوک و ساری گل است و دلیل این امر فراوانی طعمه برای این گونه حیوانی در آن مناطق است.

لشگری ادامه داد: از سوی دیگر قلمروهای وسیع در مناطق آزاد قرار دارد و گستردگی این مناطق وجود کمتر طعمه هایی غذایی برای پلنگ است.

وی تصریح کرد: تخریب زیست گاهی و کاهش طعمه از جمله خطرات بسیار مهمی است که این گونه حیوانی را در این استان تهدید می کند و همین امر موجب شده تا شاهد حضور پلنگ در نزدیکی مناطق مسکونی نیز باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم خراسان شمالی با محیط زیست عجین هستند و یکی از عوامل افزایش این گونه های حیوانی همین امر بوده و حتی شاهد اعلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی از پرتراکم ترین زیست گاه های پلنگ در خاورمیانه

خراسان شمالی از پرتراکم ترین زیست گاه های پلنگ در خاورمیانه