مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 07:402020-10-07سياسي

کانال انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود


رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: طرح کانال انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با پیشرفت فیزیکی 93 درصد امسال افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد سرخوش صبح چهارشنبه در جریان بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان های آذربایجان غربی و شرقی از روند اجرای طرح های ستاد احیا افزود: طرح انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه که بزرگترین و شاخص ترین طرح ستاد احیا است.

وی با بیان اینکه این طرح مهمترین طرح ستاد احیای دریاچه ارومیه به شمار می رود ادامه داد: طرح شامل چندین پروژه از جمله سد کانی سیب، تونل انتقال آب، کانال و راه های دسترسی است که با بیش از 93 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی می شود سال 99 آماده بهره برداری کامل شود.

سرخوش با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون پنج هزار میلیارد ریال برای سد و تملک اراضی اطراف آن هزینه شده است، ادامه داد: پنج هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار کل این طرح در سال جاری است که تاکنون چهار میلیارد و 900 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام کانال آب بین بند بادین آباد تا سد کانی سیب که طول آن 4.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانال انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود

کانال انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود