مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 08:152020-10-07بين الملل

پمپئو خواستار همکاری برای مقابله با نفوذ چین شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در نشست کواد با حضور همتایان ژاپنی، هندی و استرالیایی، - وزیر خارجه آمریکا در نشستی که با همتایان ژاپنی، استرالیایی و هندی داشت مدعی لزوم تشکیل یک چارچوب امنیتی برای مقابله با نفوذ چین شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در نشست کواد با حضور همتایان ژاپنی، هندی و استرالیایی، به توکیو سفر کرده است؛ از این فرصت برای بدگویی از دولت پکن استفاده کرد و خواستار همکاری برای مقابله با نفوذ چین شد.

وی در این باره مدعی شد: به عنوان شرکای گروه کواد، اکنون همکاری در راستای حراست از مردم و شرکایمان در قبال سوء استفاده، فساد و زورگویی چین، بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد- مقابله با اقداماتی که مشابه آن را در دریای چین شرقی و جنوبی، هیمالیا و تنگه تایوان شاهد هستیم.

این درحالی است که سه کشور دیگر حاضر در نشست، به رغم تاکید بر حق آزادی کشتیرانی در ایندوپاسیفیک، از اشاره مستقیم به نام چین پرهیز کردند.

پمپئو همچنین مدعی شد که این چهار کشور در همراهی با یکدیگر، قادر به ایجاد یک چارچوب امنیتی واقعی خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پمپئو خواستار همکاری برای مقابله با نفوذ چین شد

پمپئو خواستار همکاری برای مقابله با نفوذ چین شد