مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 مهر 1399 ساعت 09:552020-10-07سياسي

هدف از حماسه اربعین حسینی، ترسیم سبک زندگی مهدوی است


حماسه اربعین حسینی برای این است که به ما سبک و شکل زندگی مهدوی را تعلیم دهد و همواره ما را در مسیر حق و در برابر باطل استوار کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرمشهر، در آستانه روز بزرگ اربعین حسینی با توجه به محروم شدن از زیارت عتبات عالیات با حجت الاسلام رضا متوسل کارشناس امور دینی به گفت وگو نشستیم.

فارس: حماسه اربعین حسینی چه نقشی در سبک زندگی اسلامی دارد؟  متوسل: حماسه حسینی تاکید و سفارش ویژه دارند، رمز و راز این تاکید چیست؟  متوسل: پیامبر اکرم(ص) در حدیث شریفی می فرمایند: حسین از من است و من از او هستم .

این طبیعی است که امام حسین(ع) از پیامبر باشد چرا که نوه ایشان و از صلب ایشان است اما معنای اینکه پیامبر اکرم(ص) از امام حسین(ع) است، چیست؟  این مطلب و سوال اساسی باید موشکافی شود، چه بسا منظور از این تعبیر این است که دین خدا و رسول او به واسطه خون مطهر و پاک سیدالشهدا(ع) احیاء شد.

افرادی که پس از دوران امان علی (ع) حکومت را به دست گرفتند به دنبال نابودی دین مبین اسلام بودند.

  اما حرکت و نهضت امام حسین(ع) و حماسه ایشان به همراه اهل بیت پاک و مطهرشان باعث شد مکتب و دین اسلام زنده شود و پس از آن به اقصی نقاط جهان منتقل شود، در واقع خون و حماسه کربلا باعث جلوگیری از تحریف اسلام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از حماسه اربعین حسینی، ترسیم سبک زندگی مهدوی است

هدف از حماسه اربعین حسینی، ترسیم سبک زندگی مهدوی است