مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-08اجتماعي

به تو از دور سلام...


اربعین حسینی رسید و در کنار سوگواری چهلمین روز شهادت سیدالشهداء، بر فراق او نیز می گرییم و دیدگانی که همه ساله به زیارت می شتافت و از شوق زیارت کربلا اشک می ریخت، - امسال درمانده و غمگین، زیارت از راه دور می خواند و با دلتنگی ، می گرید.

آری، هر چند که دست و دیده از زیارت بارگاه ملکوتی اش عاجز مانده، اما راه دل باز است و از هر کجای عالم می توان با نیت زیارت و برقراری ارتباط معنوی با معصومین(ع)، به آن ها سلام کرده و ارتباط قلبی برقرار کرد، همانگونه که در زیارت معصوم(ع) می خوانیم: اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ اَشْهَدُ اَنَّکَ تَسْمَعُ کَلامِی َاَشْهَدُ اَنَّکَ تَرُّدُ سَلامی.

یک کارشناس مسائل مذهبی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که زیارت در مورد تمام ائمه اطهار(ع) مورد تاکید و سفارش واقع شده است، اظهار کرد: زیارت به معنی روی گرداندن و مایل شدن از چیزی به چیز دیگر بوده و در واقع کسی که زیارت می کند، به سمت مزار یا فرد خاصی متمایل می شود.

حجت الاسلام رسول برگی ادامه داد: در این رابطه وارد نشده که برای ادای زیارت حتما باید از نزدیک زیارت کنیم، بلکه همین مایل شدن و ذهن و فکر را معطوف به فرد مورد و یا مزار مورد نظر کردن، عین زیارت کردن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به تو از دور سلام...

به تو از دور سلام...