مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 مهر 1399 ساعت 14:552020-10-09اقتصادي

نفس های بادام گیلان به شماره افتاد/ پوسیدگی سفید ساقه بلای جان بادام زمینی های شمال


بیماری پوسیدگی سفید ساقه به یکی از دغدغه های بادام کاران تبدیل شده و آنان از نبود بذر کافی، عدم برگزاری دوره های آموزشی و گرانی قیمت قارچ کش ها گلایه دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، بادام زمینی یکی از محصولات استراتژیک شهرستان آستانه اشرفیه است که این شهرستان را با توجه به وجود رودخانه سفیدرود و حاصلخیزی خاک و وجود بیش از دو هزار و 650 هکتار باغ بادام و تولید حدود 9 هزار و 120 تن، آن را تبدیل به قطب تولید بادام زمینی در کشور کرده است.

بادام زمینی دارای فرآورده های بسیار خوبی ازجمله کره بادام زمینی، بادام سوخته و روغن بادام بوده و این امر منجر به ایجاد اشتغال برای چندین هزار نفر در آستانه اشرفیه شده است به طوری که نزدیک به پنج هزار بادام کار مشغول فعالیت هستند.

  باوجود وسعت و فراگیری کار بادام، باغداران و بادام کاران شهرستان آستانه اشرفیه با مشکلات عدیده ای در کاشت آن از قبیل نبود بذر و وجود نوعی قارچ سمی به نام آفلاتوکسین مواجه هستند.

اقتصاد مردم آستانه اشرفیه وابسته به صنعت بادام بوده و از 30 هزار تن بادام مصرفی در کشور 10 هزار تن آن در آستانه اشرفیه تولید و توزیع می شود.

یکی از راه های توسعه پایدار و ایجاد اشتغال دائم در کشور و استان گیلان توجه به مقوله صادرات است لذا باید نگاه تولید محصولات کشاورزی را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس های بادام گیلان به شماره افتاد/ پوسیدگی سفید ساقه بلای جان بادام زمینی های شمال

نفس های بادام گیلان به شماره افتاد/ پوسیدگی سفید ساقه بلای جان بادام زمینی های شمال