مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 08:102020-10-12بين الملل

تحولات بلاروس به کجا ختم می شود؟


بیش از دو ماه است که در بلاروس یکی از جمهوری های استقلال یافته از شوروی سابق تظاهرات گسترده ای در اعتراض به انتخاب مجدد لوکاشنکو به ریاست جمهوری به راه افتاده است.

- ایسنا/اصفهان بیش از دو ماه است که در بلاروس یکی از جمهوری های استقلال یافته از شوروی سابق تظاهرات گسترده ای در اعتراض به انتخاب مجدد لوکاشنکو به ریاست جمهوری به راه افتاده است.

آلکساندر لوکاشنکو از 20 ژوییه 1994 تاکنون رییس جمهور بلاروس است که انتقاد بسیاری از مردم این کشور را در پی داشته است.

لوکاشنکو که در بلاروس ملقب به باتکا (به معنای پدر) است در بین رهبران غرب به آخرین دیکتاتور اروپا معروف است و بعد از فروپاشی شوروی در ابتدای دهه 90 میلادی توانست با کنار زدن رقبای خود رییس جمهور بلاروس شود.

بلاروس بعد از لوکاشنکو شاهد انتخاباتی که از دید ناظران بین المللی عادلانه باشد، نبوده است هر چند برای این ادعا سندی ارائه نشده است.

در سال های اخیر لوکاشنکو در تلاش برای نزدیکی به غرب، روابط خود با روسیه را کاهش داده ، اما همچنان به حمایت های گسترده روسیه به خصوص در بعد اقتصادی و سیاسی وابسته است.

در 9 اوت 2020، لوکاشنکو برای ششمین دوره به عنوان رییس جمهور بلاروس انتخاب شد که بلافاصله رقیب او مدعی شد در انتخابات تقلب شده است و به همین دلیل مردم در اعتراض به برگزاری ناعادلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات بلاروس به کجا ختم می شود؟

تحولات بلاروس به کجا ختم می شود؟