مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-12اقتصادي

بافنده های سمنانی در بند گرانی/ 24 هزار مترمربع فرش دستباف تولید شد


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت 93 کارگاه قالی بافی در استان سمنان خبر داد و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه مهم ترین مشکل بافندگان سمنانی است.

- حمیدرضا مداح امروز به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: بیش از 10 هزار بافنده فعال و هشت مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در 93 کارگاه در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: کارگاه های قالی بافی به صورت متمرکز و غیرمتمرکز فعالیت می کنند که 58 کارگاه به صورت متمرکز و 35 کارگاه به صورت غیرمتمرکز تولید دارند و سالانه 24 هزار مترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه ها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعداد شرکت های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود 26 شرکت عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد، 20 شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و 6 تعاونی فرش دستباف روستایی است که زیر نظر دو اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می کنند.

مداح با اشاره به برخی مشکلات موجود در حوزه فرش اظهار کرد: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه و همچنین عدم اختصاص تسهیلات کم بهره از مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافنده های سمنانی در بند گرانی/ 24 هزار مترمربع فرش دستباف تولید شد

بافنده های سمنانی در بند گرانی/ 24 هزار مترمربع فرش دستباف تولید شد